سئو چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چرا باید به سمت سئو برویم؟

199 بازدید

اگر اینجا هستید حتما نمی دانید سئو چیست و سئو چه کاربردی برای سایت و کسب و کار شما دارد. مطمئنم می خواهید در مورد یکی از روش های قدرتمند بازاریابی دیجیتال، یعنی بازاریابی از نوع سئو (SEO) و نحوه استفاده از آن در کسب و کار شخصی خود چیزهای بیشتری بدانید. 

چیزهایی از سئو شنیده اید و حالا به فکر این افتاده اید که کمی در مورد سئو تحقیق کنید، درسته؟

پس با من همراه باشید.

من حسام هستم، مدیر سایت سئو تخصصی وبفاپلاس

من این راهنمای ساده را برای آموزش مقدماتی و آشنایی اولیه شما با سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان بازاریابی سئو (SEO marketing) نوشته ام.

با استفاده از این مقاله، شما می توانید درک کنید که سئو چیست و چه اثری در کسب و کارتان دارد.

برای کسب و کارها و بیزینس هایی که به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اند و یا مجدد سایت خود را راه اندازی کرده اند، سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می تواند کمی مبهم و حتی ترسناک باشد.

اما اینطور نیست! من همراه شما هستم تا در این مقاله مفهوم سئو را به طور کامل درک کنید.

شاید الان باورتان نشود، اما می توانید سئو را به فرایندی موثر برای سایت تان تبدیل کنید که موفقیتی درازمدت برایتان ایجاد کند. با داشتن کمی دانش سئو و رعایت اصول و قواعد آن، می توانید در کمترین زمان بازده بالایی از سایت خود بگیرید. بازدهی از جنس ورود کاربران بیشتر، در نتیجه دیده شدن و افزایش فروش و درآمد!

پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید. اگر نظر یا کامنتی هم دارید، لطفا در انتهای مقاله بنویسید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهم.

اگر هم حوصله خواندن ندارید، می توانید به قسمت اول از سری پادکست سئو وبفاپلاس به نام “سئو خودمونی” گوش کنید. من در این پادکست در 12 دقیقه تعریف مختصری از سئو و کاربرد آن برایتان ارائه کرده ام.

سئو خودمونی

سری پادکست "سئو خودمونی" - قراره چند دقیقه ای در مورد مباحث سئو صحبت کنیم

تعریف سئو، معنی سئو و نحوه عملکرد سئو 

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

ابتدا با تعریف و اصول اولیه سئو شروع خواهم کرد.

کسب و کارهایی که در موتورهای جستجو رتبه دارند بیشتر از همه اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را درک می کنند. اما مسلماً شروع کار با مفاهیم پیچیده و تکنیکی سئو نخواهد بود! با مفاهیم اولیه و تعاریف شروع می کنم و در سایر مقالات آموزشی سئو وبفاپلاس کم کم به سایر جنبه های سئو هم می پردازم، البته نه فقط تئوری! بلکه عملی و کاملا کاربردی.

 

تعریف سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که در فارسی ما آنرا سئو می خوانیم اما در انگلیسی به صورت اِس ای اوُ خوانده می شود.

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای دریافت ترافیک طبیعی (ارگانیک) یا رایگان از نتایج موتورهای جستجو (مثل گوگل و …) است.

سئو فرایندی است شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی و محتوای وب سایت که باعث جذابیت بیشتر سایت برای موتورهای جستجو می شود. این کار با امید اینکه موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان نتایج برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نشان دهد، انجام می شود.

نکته: هرچه سعی کنید در نتایج موتورهای جستجو نتایج بهتری بگیرید (به رتبه یک نزدیک تر شوید)، میزان دیده شدن یا ترافیک وب سایت شما بیشتر است.

اگرچه معنای سئو و بازاریابی سئو به دلیل عوامل مختلفی (بیش از 200 فاکتور) که می توانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند پیچیده به نظر می رسد اما روند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی مثل گوگل آسان تر از آن است که به نظر می آید.

سئو چیست و چه کاربردی دارد

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود فراهم کنند.

این به معنای ارائه بهترین نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها با کیفیت بالا بلکه با آنچه موتور جستجو به دنبال آن است نیز مرتبط باشد.

به منظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت های مختلف را اسکن یا اصطلاحا کراول Crawl می کنند تا بهتر بتوانند محتوای سایت ها را درک کنند.

این موضوع به آنها کمک می کند تا نتایج مرتبط تری را به کسانی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات و عبارات هستند، ارائه دهند.

به همین ترتیب، موتورهای جستجو سایت ها را اسکن می کنند تا تعیین کنند که محتوای سایت ها چقدر قابل اطمینان و اعتماد است و به سایت های با محتوای مفید و کاربر پسند رتبه های بالاتری در نتایج صفحات موتورهای جستجوی می دهند.

با توجه به این مقدمه می توان گفتن، سئو فرایندی است که اشخاص، کسب و کارها، شرکت ها و سازمان ها انجام می دهند تا سایت های شان در نتایج جستجو در کلمات و عبارات مدنظر (کلمات کلیدی) رتبه بالاتری بین رقبایشان داشته باشد.

به عنوان مثال، بگذارید فرض کنیم که شما مقاله ای در مورد “نحوه ساخت کاردستی” در وب سایت خود دارید.

برای اینکه مطلب خود را در معرض دید افراد مناسب قرار دهید، به فکر این می افتید که مقاله خود را بهینه یا سئو کنید. بنابراین سعی می کنید نکات سئو را در مقاله خود رعایت کنید و اصطلاحا آنرا SEO-friendly کنید تا به عنوان یکی از نتایج برتر برای هر کسی که عبارت “ساخت کاردستی” را جستجو می کند، نشان داده شود.

با بهبود سئو سایت خود می توانید از موتورهای جستجو بازدیدها یا کاربران رایگانی بگیرید که به دنبال مطالب شما هستند. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کرده و آنها را به مشتری نهایی تبدیل کنید.

نتیجه؟ درآمد بیشتر!

با ایجاد محتوای جذاب و متمرکز بر سئو، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمند بیشتر کنید.

افزایش بازدید سایت با سئو

عواملی که بر بازاریابی سئو تاثیر می گذارند

اکنون که تعریف سئو و نحوه کار آن را دانستید، ممکن است از خود بپرسید “چگونه بازاریابی سئو را انجام دهم؟” یا “اصلا سئو به درد من می خورد یا خیر؟”

واقعیت این است که بازاریابی سئو که نوعی از بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) است، اگر به درستی اجرا شود تاثیرگذار است و اجرای صحیح و اصولی آن می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا در حوزه خود نتایج فوق العاده ای کسب کند.

بیایید نگاهی به برخی از عواملی که می تواند بر روی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجوگر (مثل گوگل) تاثیر بگذارد، بیاندازیم.

غول موتورهای جستجو یعنی گوگل، برای اینکه میلیاردها میلیارد صفحه را در نتایج خود، رتبه بندی کند الگوریتم های پیچیده ای دارد و هرگز الگوریتمی را که برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند، به شما نمی دهد.

با این حال، سئوکاران و محققان این زمینه درک خوبی از برخی از عوامل تأثیرگذار بر رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP دارند.

این عوامل به دو بخش داخل سایت (on-Page) و خارج از سایت (off-page) تقسیم بندی می شود که در ادامه نگاه کوتاهی به آنها می اندازیم.

 

مهم ترین عواملی که بر سئو سایت تاثیرگذارند :

  1. محتوا
  2. سئو داحل سایت (On-page SEO)
  3. سئو خارج سایت (Off-page SEO)

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

محتوا (Content)

قبل از اینکه به بررسی عوامل اصلی تاثیرگذار در سئو یک سایت بپردازیم، اجازه بدهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا همان چیزی است که به عنوان متن، تصویر، فیلم یا صوت در داخل سایت شما قرار می گیرد. محتوا همان خوراک سایت شماست.

محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان بخاطر جذابیت محتوا، با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

هرچه محتوای مرتبط (با حوزه کاری خود) و با کیفیت تری در سایت خود داشته باشید، به احتمال زیاد موتورهای جستجو صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار می دهند. به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و موثرتری در سایت خود داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان شما مدتی را (در حد چند دقیقه) در وب سایت شما سپری کنند. شاید هم حتی خرید انجام دهند.

راز تولید محتوایی که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدیدکنندگان سایت شما بهینه و مفید باشد این است که انواع مختلف محتوا را برای کاربرانی که به دنبال حوزه شما هستند، تولید کنید.

محتوا باید به خوبی نوشته شده و در مورد موضوعاتی باشند که بیشترین ارتباط را با مخاطبان شما دارند.

در اینجا چند نوع محتوایی که می توانید برای تولید محتوای خود روی آن تمرکز کنید عبارتند از :

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • محتوای شبکه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی و PDFها
  • راهنما و دستورالعمل ها
  • فیلم ها و پادکست های صوتی
  • اینفوگرافیک یا سایر مطالب جذاب بصری

نکته مهم دیگری که باید هنگام تولید محتوا برای سایت خود در نظر بگیرید، کلمات کلیدی و عباراتی هستند که مردم بیشتر به دنبال آنها می گردند.

همانطور که قبل تر گفتم، کلمات کلیدی (عبارات کلیدی) کلمات و عبارات مرتبطی هستند که کاربر هنگام جستجوی خود ممکن است آنها را تایپ کند.

وقتی محتوای خود را برای این کلمات کلیدی تولید می کنید، شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر برای این کلمات در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش می دهید.

عامل دیگری که می تواند بر محتوای شما و در نتیجه رتبه بندی موتور جستجوگر تأثیر بگذارد، میزان تازه بودن مطالب شماست. Freshness یا تازگی به این معنی است که شما هر چند وقت یکبار محتوای جدیدی را داخل سایت منتشر می کنید. با این حال، ایجاد محتوای کاملا جدید تنها راه آپدیت نگه داشتن سایت شما نیست. شما می توانید با به روزرسانی صفحات، بازنویسی مجدد آنها برای تأثیرگذاری بیشتر یا افزودن اطلاعات و آمار جدید به مطالب خود، آنها را آپدیت کنید.

گرچه تولید محتوا به زمان، تخصص و هزینه نیاز دارد، اما بازدهی آن به شرط استمرار فوق العاده است.

این را درنظر داشته باشید که موتورهای جستجو عاشق محتوای کاربرپسند و باکیفیت هستند و کاربران هم اصولا به دنبال محتوایی هستند که بتوانند جواب خود را از آن بگیرند. (به یاد داشته باشید که هر کاربری به دنبال پاسخ برای سوال خود است)

 

سئو داخل سایت (on-page SEO)

فاکتورهای سئو داخل سایت در واقع عناصری هستند که در داخل وب سایت شما اتفاق می افتد.

این فاکتورها مواردی هستند که شما بر آنها کنترل کامل دارید، بدین معنی که می توانید با رعایت یک سری اصول و قواعد سئویی این عوامل را در داخل سایت خود بهبود دهید.

ما در اینجا از محتوا صحبت نمی کنیم، شما تا سطح برنامه نویسی سایت یا HTML نیز پیش می روید.

در اینجا به طور مختصر چند مورد از عوامل سئو داخل سایت یا On-Page SEO که می تواند به شما در بهبود رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل (و سایر موتورهای جستجو) کمک کند را می آورم :

برچسب عنوان 

برچسب یا تگ عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما درباره چه چیزی صحبت می کند.

برچسب عنوان باید شامل کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن تمرکز دارد باشد. همچنین این تگ بهتر است 70 کاراکتر یا کمتر باشد.

متا دیسکریپشن

متای توضیحات یا متا دیسکریپشن (Meta Description) وب سایت به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد صفحه می دهد.

بازدیدکنندگان شما از این مورد نیز برای درک بهتر صفحه و مرتبط بودن صفحه با آن چیزی که به دنبالش هستند، استفاده می کنند.

متا دیسکریپشن باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی را در اختیار کاربر قرار بدهد تا او بفهمد که محتوای شما راجع به چیست.

عنوان ها

عنوان ها یا Headerها نه تنها خواندن مطالب را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند، بلکه به شدت در بهبود سئو سایت شما تاثیرگذارند.

می توانید از تگ های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند مطالب شما را بهتر بفهمند.

لینک های داخلی

ایجاد لینک های داخلی با سایر مطالب سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما کسب کنند و صفحات بیشتری از سایتتان را جستجو کنند.

به عنوان مثال، اگر در حال تولید محتوایی در مورد یک محصول یا خدمات خاصی هستید، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در وبلاگ خود لینک دهید.

لینک های داخلی معمولا طوری انتخاب می شوند، که صفحات مربوط را به هم لینک کنند.

نام تصویر و تگ ALT

اگر از تصاویر در وب سایت یا محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، بهتر است کلمه کلیدی یا عبارت خود را در نام تصویر و تگ alt وارد کنید.

با درج این اطلاعات، به سئو تصاویر خود نیز کمک می کنید.

این به موتورهای جستجویی مثل گوگل کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر درک کنند و ممکن است در هنگام جستجوی کاربران برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص، تصویر شما در نتایج گوگل بالاتر از دیگران دیده شود.

نکته ای که باید توجه کنید این است که هنگام قرار دادن کلمات کلیدی و عبارات مهم در صفحات سایت خود، از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید. اگر بیش از حد از کلمات کلیدی در مطالب سایتتان استفاده کنید، گوگل اینکار را فریب تصور کرده و سایت شما را اصطلاحا پنالتی (جریمه) می کند.

همچنین برای رعایت سئو داخلی به یاد داشته باشید که هر محتوای شما فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز باشد. این به گوگل و کاربران این اطمینان را می دهد که محتوای شما خاص و مرتبط با یک موضوع است.

تلاش برای هدف قراردادن همزمان چند کلمه کلیدی ممکن است بر سئو سایت تأثیر منفی بگذارد چون این کار اغلب باعث ایجاد محتوایی بدون هدف می شود که در نتایج جستجو هم رتبه ای نمی گیرد.

اگرچه محتوای سایت نقشی حیاتی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر دارد، اما در نظر گرفتن معماری سایت هم مهم است. بخشی از فرایند بهینه سازی سئو داخلی، اطمینان از این است که معماری یا طراحی سایت شما به گونه ای باشد که اسکن یا خزیدن صفحات را برای موتورهای جستحو آسان کند.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات، ایجاد نقشه سایت (sitemap) و ارسال نقشه سایت برای موتورهای جستجو می تواند به خواندن سایت شما کمک کند و همچنین می تواند درک بهتری از محتوای شما به موتورهای جستجو بدهد.

موضوع مهم دیگر در معماری سایت این است که آیا وب سایت شما قابلیت اجرا در موبایل دارد یا نه؟

بسیاری از کاربران در حال جستجو از موبایل های هوشمند یا تبلت خود هستند.

باید مطمئن شوید که کاربران می توانند مطالب وب سایت شما را به راحتی از طریق موبایل خود ببینند. این موضوع نه تنها بر تجربه کاربری تأثیر می گذارد، بلکه مستقیما در بهینه سازی سئو نیز تأثیرگذار است.

 

سئو خارج از سایت (off-page SEO)

علاوه بر عناصر سئو داخلی که در بالا اشاره کردیم و گفتیم که بر روی آنها کنترل دارید، عوامل سئو خارج از سایت نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه بندی شما در نتایج تأثیر بگذارند.

اگرچه شما کنترل مستقیمی بر عوامل سئو خارج از سایت ندارید، اما روش هایی وجود دارد که می توانید این عوامل را به نفع خود بهبود بخشید.

در اینجا چند فاکتور مختلف سئو خارج از سایت را که می تواند بر رتبه بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، بررسی می کنیم :

اعتماد

اعتماد در حال تبدیل شدن به فاکتور بسیار مهمی در رتبه بندی سایت در نتایج گوگل است.

گوگل با سنجش میزان “اعتماد” سایت شما، تعیین می کند که آیا کیفیت سایت شما به اندازه ای است که بازدیدکنندگان به آن اعتماد کنند؟

یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد ایجاد بک لینک با کیفیت از سایت های با اعتبار بالاست. (بک لینک همان لینک هایی هستند که سایر سایت ها به سایت شما می دهند)

لینک ها

همانطور که گفتم یکی از محبوب ترین راه ها برای ایجاد سئو خارج از سایت، بک لینک است.

برای ایجاد بک لینک خیلی خیلی باید مراقب باشید چون لینک گرفتن از سایت های نامعتبر یا اصطلاحا اسپم اعتبار سایت شما را نزد موتورهای جستجو مثل گوگل به شدت کم می کنند.

درعوض ، لینک گرفتن از سایت هایی که اعتبار خوبی دارند، در حوزه کاری خود مرجع هستند و بنابراین گوگل به آنها اعتماد دارد، به اعتبار سایت شما کمک می کند.

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو خارج از سایت، سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک و اشتراک گذاری مطالب شما است.

هرچه محتوای باکیفیت تری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین یا توییتر و … منتشر کنید، احتمال اینکه مردم محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند بیشتر است.

این را درنظر داشته باشید که شما کنترل مستقیمی بر آنچه خارج از سایت شما اتفاق می افتد ندارید. اما می توانید با ایجاد محتوای با کیفیتی که واقعا برای کاربران مفید باشد و اطلاعات ارزشمندی به آنها بدهد، شانس خود را برای بهبود سئو خارج از سایت یا Off-Page SEO افزایش دهید.

این نکته را از من داشته باشید که هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو نیز بیشتر اعتماد خواهند کرد.

سئو کلاه سفید در مقایسه با سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه | مختصری درباره انواع سئو

تا اینجا در مورد تعریف سئو، نحوه کارکرد آن در داخل سایت و خارج از سایت صحبت کردیم. در اینجا می خواهم کمی بیشتر این بحث را باز کنم تا مختصری درباره انواع سئو هم بدانید.

سایت ها برای سئو خود دو نوع رویکرد دارند : سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید.

برخی از سایت ها فقط به کسب رتبه در نتایج و گول زدن موتورهای جستجو علاقه مندند تا بتوانند به سرعت محتوای خود را در نتایج بهبود داده و در کوتاه مدت مقداری درآمد کسب کنند.

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) شامل روش هایی است که فقط به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می پردازد.

در این حالت سایت ها کاربرانی را که محتوای سایت آنها را می خوانند در نظر نمی گیرند. این سایت ها برای بهبود رتبه بندی سایت خود و رسیدن به سود سریع، قوانین و اصول موتورهای جستجو را عمدا زیرپا می گذارند.

نتیجه چه می شود؟ نتیجه سایتی شامل صفحاتی است که خواندن مطالب و محتوای آن برای مردم دشوار است و کاملاً به اسپم شبیه هستند.

اگرچه ممکن است رتبه گرفتن این سایتها نسبت به سایت هایی که به درستی بهینه سازی و سئو شده اند سریعتر باشد، اما موتورهای جستجو مثل گوگل خیلی زود فریب آنها را متوجه شده و سایت شان را جریمه (یا پنالتی) می کنند.

به طور کلی، رویکرد سئو کلاه سیاه شانس ایجاد یک سایت پرمحتوا و پایدار را در هر کسب و کاری از بین می برد. وب سایتی که پایدار باشد و بتواند برای سال های آینده بازدهی به مراتب بیشتری داشته باشد.

اما از آن سمت، سئو کلاه سفید (White Hat SEO) روشی موثر در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار و دائمی آنلاین است. این روش شامل تمرکز بر روی کاربران است که بر روی سایت شما کلیک کرده و محتوای شما را می خوانند.

هدف از این نوع سئو، تولید بهترین محتوای ممکن در سایت است طوریکه خواندن آن آسان باشد و مفاهیمی را مطرح کند که به درد کاربر بخورد، این یعنی یک محتوای ارزشمند. صد البته که قوانین و اصول سئو هم پیاده سازی شده باشد.

سئو چیست و چطور کار می کند؟ | کلام آخر

حالا که فهیمیدم سئو چیست و چه نقشی برای کسب و کار و تحول سایت شما دارد، وقت این است که به فکر سئو سایت باشید تا بتوانید رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهید.

به یاد داشته باشید، سئو سایت تحت تأثیر عوامل و فاکتورهای زیادی قرار دارد اما مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آیا محتوای شما مناسب مخاطبان مورد نظر شما است یا خیر؟

طبق تجربه، سئو برای اثرگذاری و جادوی خود به زمان نیاز دارد. شما یک شبه نمی توانید به رتبه یک گوگل برسید. دیدن نتایج ممکن است ماه ها طول بکشد.

با این حال ایجاد محتوای با کیفیت که متمرکز بر کمک به کاربران شما باشد در درازمدت باعث ایجاد ترافیک ارگانیک (ترافیکی که از موتورهای جستجو به شما می رسد) برای شما می شود.

سوالات متداول : 

سئو دقیقا چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شامل اصول و قواعدی است که در سایت پیاده می کنید تا در نتایج این موتورها، بالاتر از سایر رقبا نمایش داده شوید.

چرا باید به سمت سئو برویم؟

هر کسب و کاری که سایت داشته باشد، نیاز به سئو برای دیده شدن دارد. سئو به سایت ها کمک می کند تا با دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، تعداد کاربران و در نتیجه فروش خود را افزایش دهند.

برای رسیدن به رتبه یک گوگل چه کاری باید انجام دهم؟

جواب شما سئو است. رعایت اصول و قواعد سئو هم در داخل سایت On-Page SEO و هم در خارج از سایت Off-Page SEO به شما کمک می کند تا در طول زمان به رتبه های برتر گوگل (1 تا 3) برسید.

سئو رایگان است؟

مزیت بزرگ سئو همین رایگان بودنش است. شما نیاز به هزینه برای قرارگیری در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل ندارید. به صورت رایگان می توانید حضور داشته باشید و جذب ترافیک کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://webfaplus.ir/?p=1601
اشتراک گذاری:

نظرات

8 نظر در مورد سئو چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ چرا باید به سمت سئو برویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام جناب کیانی
    روز بخیر
    میخواستم ببینم از کجا باید سئو رو شروع کنم؟
    با مقالات فارسی اوکیه یا مقالات انگلیسی هم باید خوند؟ من یه مقدار زبانم ضعیفه راستش 🙁

    1

    1. سلام دوست عزیز
      روز شما هم بخیر
      آموزش سئو در سطح وب فارسی و انگلیسی زیاده، میتونید با مقالات وبفاپلاس شروع کنید و پیش برید یا ویدیوهای آموزشی ما رو ببینید
      اما در کل علاوه بر آموزش، نیاز به تجربه عملی سئو هم دارید تا بتونید مطالب رو عمیقا یاد بگیرید
      موفق باشید

      لایک

      1. سلام
        وقت بخیر
        خیلی مفید بود ممنون
        سئو رو از کجا باید شروع کنیم؟ درآمد سئو به چه صورته؟ میشه توضیح بدین

        9

        1. سلام وقت شما هم بخیر
          سئو رو میتونید از وبفاپلاس شروع کنید
          ویدیوها، مطالب و پادکست های صوتی سئو رو دنبال کنید
          از طرفی در وب فارسی و مخصوصا یوتیوب هم مطالب خوبی در خصوص سئو مطرح میشه که میتونید دنبال کنید
          اصولا برای سئو به دنبال مرجع خاصی نباشید، یه مقدار تئوری یاد بگیرید و شروع کنید برای خودتون عملی کار کردن
          درآمد سئو هم به شدت متغیره. از ماهی 500 هزار تومان شروع میشه تا ماهانه بالای 100 میلیون (پروژه)
          موفق باشید

          لایک

  2. سلام
    خیلی ممنون از مقاله کامل و جامع تون
    زحمت کشیدید
    وبینار روز یکشنبه تون رو هم دیدم، فوق العاده بود. فیلمش رو هم دراختیار قرار بدید ممنون میشم
    تشکر

    9