سئو کلاه سفید چیست؟ طبق اصول گوگل عمل کنید (+درسنامه)

1573 بازدید

گوگل هرساله آپدیت های مختلفی برای الگوریتم های خود ارائه می کند. آپدیت های کوچک و بزرگی که خیلی از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار می دهد. 

ممکن است سوال کنید: خب چه می شود کرد؟ چه راهکاری برای در امان ماندن از آپدیت های مکرر گوگل است؟ یا حتی سوالی کلی تر : “گوگل از ما چه می خواهد؟” 

کوتاه ترین پاسخی که می توان به این کسب و کارها داد و نسخه ای را برای همگان تجویز کرد این است:

سئو کلاه سفید

در مقاله انواع سئو در مورد انواع مختلف سئو بر حسب عملکرد و فعالیت در سئو صحبت کردم. در این مقاله در مورد سئو کلاه سفید یا White hat SEO صحبت می کنمم، از اهمیت سئو کلاه سفید می گویم و طی یک درسنامه مفصل و جامع شما را با 9 تا از مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سفید که به تجربه اثر آنها به اثبات رسیده است، آشنا می کنم.

سئو کلاه سفید چیست؟

اول اجازه دهید برای اینکه با هم هماهنگ شویم، کار را با تعریف سئو کلاه سفید شروع کنیم.

سئو کلاه سفید به نوعی از بهینه سازی سایت می گویند که شما به عنوان سئوکار یا وبمستر سایت، کاملا طبق قواعد، اصول و قوانین ذکر شده توسط گوگل پیش بروید، نه کمتر، نه بیشتر. اگر نمی خواهید الگوریتم های گوگل را فریب دهید یا آنها را دور بزنید، آنچه انجام می دهید حتما سئو کلاه سفید است.

سئو کلاه سفید

این روش سئو کردن، الزاما بهترین روش نبوده و نیست. در روزهای اولیه که موتورهای جستجویی مثل گوگل شروع به کار کردند، بسیاری از دارندگان وب سایت اولین روش های سئو خود را بر مبنای دور زدن و فریب دادن انجام می دادند، مثل پر کردن کلمات کلیدی، محتوای نامرئی و لینک های اسپم.

حالا چه اتفاقی افتاده است؟ چرا سئو کلاه سفید انقدر مهم شده که ما مقاله ای به آن اختصاص می دهیم؟ 

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

اهمیت سئو کلاه سفید | چرا white hat seo انقدر مهم است؟

تا سال های قبل تکنیک های کثیف سئو کلاه سیاه عاملی برای افزایش بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو بود (البته اگر تکنیک هایش را می دانستید) و در این حال تکنیک های سئو کلاه سفید به طور ناامیدکننده ای کُند عمل می کرد و به استانداردهای محرمانه و سفت و سخت موتورهای جستجو بستگی داشت، استانداردهایی که هیچ کدام از آنها لو نمی دهند.

با این حال در سال های اخیر و با آپدیت های مختلف گوگل، اهمیت سئو کلاه سفید بسیار بیشتر شده است و روش های سئو کلاه سیاه به شدت تحت تعقیب گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

من در سال های اخیر به این نتیجه رسیده ام که گوگل به دنبال سئو تمیز و جذب رضایت کاربران است. ما می دانیم استراتژی های سئو کلاه سفید هم به دنبال چیزی غیر ازین موضوع نیست.

از آن طرف استراتژی های سئو کلاه سیاه مانند لینک های انبوه و مقالات کپی شده، به آن صورت اثرگذاری سابق را ندارند.

می توان دلایل متعددی برای اثبات بهتربودن استراتژی های سئو کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه پیدا کرد اما این بدین معنی نیست که رعایت اصول و قوانین به تنهایی جواب می دهد! چه می خواهم بگویم؟ دیگر قراردادن یک کلمه کلیدی در یک Header یا Sub-Header به تنهایی کافی نیست!

برخی نکات و تکنیک های سئو کلاه سفید وجود دارد که برای سایت هایی که می خواهند در گوگل به رتبه های بالایی برسند (نزدیک به 1) اهمیت بیشتری دارد.

در اینجا 9 تکنیک سئو کلاه سفید برای شما آورده شده که به نظر من بیشترین تاثیر را در سئو سایت شما دارد. این 9 تکنیک را دقیق بخوانید و آنرا در سایت خود پیاده سازی کنید. راستی اگر سوال یا موردی داشتید در قسمت کامنت ها بنویسید.

9 تکنیک سئو کلاه سفید که سایت شما را زیر و رو می کند!

قبل ازینکه به سراغ مهم ترین تکنیک های سئو کلاه سفید برویم، باید بدانید که مهمتر ازینکه باید تک تک این تکنیک ها را بشناسید این است که چطور آنها را مثل پازل کنار هم بگذارید تا بیشترین تاثیر را برای شما داشته باشد. آنچه در ادامه برای شما می آورم، مواردی است که من به شخصه در پروژه های خود انجام می دهم و طبق تجربه به اهمیت این تکنیک ها رسیده ام.

تکنیک های کلاه سفید

محتوا، محتوا، محتوا

حتما تا به حال جمله زیر را شنیده اید:

Content is the King

اما این را در نظر داشته باشید که محتوا یک زمانی سلطان بود، امروز در سال 1400 هر چیزی است که بالاتر از پادشاه باشد – شاید مثلا امپراطور یا فرمانروا

محتوای وب سایت شما یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو است و خیلی از سئوکاران و متخصصان این حوزه اهمیت آن را در آینده حتی بیشتر از امروز می دانند.

نوشتن یک محتوای “خوب” البته به همین راحتی ها هم نیست. گوگل محتوای سایت شما را براساس فاکتورها و سیگنال های مختلفی ارزیابی می کند. مثل:

  • طول محتوا
  • موضوع محتوا
  • توزیع کلمات کلیدی
  • لینک سازی ها
  • سن دامنه
محتوا پادشاه است

 

روش درست نوشتن محتوا این است که مقاله شما مرتبط بوده، اطلاعات مفید به کاربرد بدهد و از منابع معتبر استفاده کرده باشد.  

شما باید هر زمان که قصد تولید محتوا دارید از قبل برنامه ریزی کنید تا بهترین و دسته اول ترین اطلاعات را در حوزه ای که هستید، به کاربران و مخاطبان خود بدهید. این همان چیزی است که ما در سئو کلاه سفید به دنبال آن هستیم.

محتوایی که تولید می کنید باید به حدی مفید و جذاب باشد که دیگران محو محتوای شما شده و از سایت خود به مطلب شما لینک دهند. این تکنیکی است که بعدا در موردش صحبت می کنیم.

یک محتوای با کیفیت می تواند بازدید یک صفحه، چندین صفحه یا حتی یک سایت را به صورت انفجاری افزایش دهد. با این حال، نوشتن محتوای خوب نیاز به زمان دارد. ما در پروژه های خود حتی گاهی اوقات محتواهایی داریم که برای تولیدش 3 الی 5 ماه زمان می گذاریم و صد البته نتیجه اش را بعدا از سایت می گیریم.
ناگفته نماند که هدف سایت شما، خواندن ذهن کاربر و ارائه نتیجه متناسب با نیاز او است. در ادامه به این مورد می پردازیم اما این همان نکته ای است که باید روی آن تمرکز کنید، مهم نیست از چه تکنیکی و چطور استفاده می کنید، مهم این است که کاربر شما به جواب یا نیت خود از محتوای سایت شما برسد.

نیت کاربر

گوگل مدت هاست که در ارائه نتایج جستجو با دقت خیلی بیشتری به فاکتوری اهمیت می دهد که آنرا “نیت کاربر” یا “Search Intent” می نامیم. فهمیدن نیت کاربر هم یکی دیگر از فاکتورهای سئو کلاه سفید است.

 

توصیه می کنم این مقاله را بخوانید : بررسی کامل نیت کاربر

هر الگوریتم گوگل که آپدیت می شود، هدفش این است که تعداد و دقت عواملی که می توانند به کشف نیت کاربر کمک کنند را بهبود ببخشند. اینقدر نیت کاربر مهم است!

همه کارهایی که انجام می دهید، از محتوای سایت گرفته تا طراحی سایت و تصاویر شما باید بر اساس هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت شما می رسند.
برای اینکه ذهن کاربران خود را بخوانید و آنها را به نیت جستجویشان برسانید، چندین تکنیک وجود دارد. اول از همه در نظر بگیرید که سایت شما در فرآیند خرید در چه مرحله ای است. کاربران شما به دنبال کسب اطلاعات هستند؟ یا می خواهند همین الان خرید کنند؟

پاسخ باید شما را در مورد استراتژی سایت راهنمایی کند. اگر پاسخ کسب اطلاعات است، سایت شما باید به کاربرانتان در قالب وبلاگ اطلاعات بدهد. اگر کاربران می خواهند خرید کنند، باید به صفحه محصول هدایتشان کنید تا محصول را ببینند و خرید کنند.

درک نیت کاربر در WHTIE HAT SEO

 

حالا که متوجه قضیه شدید به راحتی می توانید انتظارات کاربر را تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید با همین سوال و جواب هایی که از خود می کنید، نیت کاربر را برای جستجویش کشف کنید و بهترین نتیجه را به او نشان دهید.

البته همه تکنیک های سئو کلاه سفید فاکتورهای پیچیده ای مثل محتوا و شناخت نیت کاربر نیست. برخی از عوامل موثر در رتبه بندی در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده اند، از جمله اهمیت نمایش سایت در موبایل!

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت

اگر بعد از آپدیت های گوگل که تاکید بر اهمیت موبایل دارند، سایت خود را همچنان ریسپانسیو نکرده اید، حتما از سایر رقبا در سئو کلاه سفید خود عقب هستید. موتور جستجوی گوگل برای اولین بار به طور رسمی در سال 2016 تاکید کرد که سازگاری سایت برای موبایل در رتبه بندی سایت ها تاثیر دارد. این تاثیر به گونه ای است که گوگل برای سایت های سازگار با موبایل، یک برچسب به نام mobile-friendly می دهد به این معنی که محتوای این سایت به راحتی در دستگاه های موبایل و تبلت توسط کاربران قابل خواندن است.

یک سال بعد، گوگل طی هشداری اعلام کرد که:

Starting today, pages where content is not easily accessible to a user on the transition from the mobile search results may not rank as high. As we said, this new signal is just one of hundreds of signals that are used in ranking and the intent of the search query is still a very strong signal, so a page may still rank highly if it has great, relevant content

از امروز، صفحاتی که محتوایشان به راحتی در دستگاه های موبایل توسط کاربر قابل استفاده نیست، رتبه خوبی نمی‌گیرند. همانطور که قبلا هم گفتیم، این فاکتور جدید فقط یکی از صدها فاکتوری است که در رتبه بندی سایت ها اثر دارد و نیت کاربر برای جستجو همچنان فاکتوری بسیار قوی است.

برای مشاهده متن کامل این اطلاعیه روی لینک کلیک کنید.

این هشدار همراه با دستورالعمل های جدید در مورد محتوای مناسب، تبلیغات بنری و پاپ آپ ایمیلی بود. محتوای سایت که بدون توجه به کاربران موبایل طراحی شده باشد، ممکن است نه فقط برای کاربران تلفن همراه، بلکه به طور کلی آسیب ببیند.

 

ریسپانسیو بودن سایت

خوشبختانه ساخت یک سایت مناسب برای موبایل (سایت ریپسانسیو) خیلی سخت نیست. گوگل یک برنامه تحت وب برای آزمایش سازگاری با موبایل یا تست ریپسانسیو دارد که در آن می توانید ریسپانسیو بودن سایت خود را بررسی کنید و ببینید اگر طراحی سایت شما متناسب با موبایل کاربران نیست، چه راه حل هایی وجود دارد. طراحی سایت، جزئی از سئو کلاه سفید نیست اما درک اهمیت آن و اطمینان از مطابقت سایت شما با استاندارهای گوگل اهمیت دارد.

برای تست ریسپانسیو بودن سایت خود روی اینجا کلیک کنید.

علاوه بر کاربران موبایل، مخاطبان دیگری نیز هستند که نیاز به توجه ویژه شما دارند. کاربران محلی که در اطراف شما هستند هم از اهمیت ویژه ای برخوردارند که برای کسب رتبه و افزایش ترافیک باید روی آنها هم حساب کنید.

کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید (Local SEO)

نمایش سایت شما به کاربران محلی مرتبط (یا همان همسایه ها)، یکی دیگر از راه هایی است که الگوریتم های گوگل سعی دارند تا نیت کاربر را کشف کنند. به طور طبیعی، کاربرانی که به دنبال خدمات منزل، رستوران یا برخی از تفریحات در فضای باز هستند، نمی خواهند نتایج جستجوی مربوط به صدها کیلومتر آن طرف تر را ببینند.

این مقدار جستجوی کاربران از آنچه که فکر می کنید بسیار بیشتر است. تحقیقات نشان داده است که 82٪ از خریداران تلفن های هوشمند در اطراف لوکیشن خود به دنبال فروشگاه موبایل می گردند.

رتبه بندی کاربران محلی برای بیشتر صفحات و مشاغل یک فرصت مهم است چون این فرصت در اختیار آنها قرار می گیرد که بزرگترین ماهی در یک استخر بسیار کوچکتر باشند. این احتمال موفقیت و دیده شدن را بسیار بیشتر می کند. بهترین راه برای استفاده از قابلیت سرچ محلی، معرفی سایت به Google My Business (GMB) است.

وقتی اکانت GMB برای کسب و کار تایید شود، نتیجه آن در یک باکس بالاتر از سایر نتایج جستجوی گوگل به نام Map Pack (باکس نقشه) ظاهر می شود. در این باکس به کاربران مکان فیزیکی همه مشاغل مرتبط نشان داده می شود و به پروفایلی شامل آدرس، شماره تلفن، نظرات، قیمت ها، آدرس وب سایت و سایر موارد دسترسی دارند.

استفاده از نتایج جستجوی محلی یا Local SEO یک روش عالی برای بهبود تجربه کاربری است، اما شما می توانید با دید تخصصی تری به جنبه تجربه کاربری هم نگاه کنید.

لوکال سئو

تجربه کاربری را جدی بگیرید

پاسخگویی به خواست کاربران و درنظرگرفتن نیاز آنها در سایت که ما آنرا تجربه کاربری (UX) می دانیم، یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است که برتری این نوع سئو را بر سئو کلاه سیاه در سال های اخیر به شدت بیشتر کرده است. گوگل سیگنال های متفاوتی از سایت می گیرد که به او اجازه می دهد دقیقا تجربه کاربر را در جای جای سایت رهگیری کند.

حتی در گذشته، سیگنال هایی مثل نرخ پرش از سایت (Bounce Rate) به گوگل کمک می کرد تا سایتی که تجربه بدی را به کاربر ارائه می دهد، شناسایی کند. اگر متخصص سئو هم نباشید، مسلما با این حرف من موافق هستید که اگر کاربر وارد سایتی شود و بلافاصله از سایت خارج شود، نشان از این است که محتوای سایت او را راضی نکرده است یا حداقل به آن چیزی که دنبالش بوده، نرسیده است.

ایجاد تجربه کاربری خوب برای یک سایت در گذشته خیلی سخت و دشوار بود چون شما باید حواستان به همه قسمت های سایت باشد. با این حال، گوگل برای شفافیت در تک تک بخش های سئو کلاه سفید، یک دستورالعمل UX ایجاد کرده که ده ها استاندارد مختلف طراحی را پوشش می دهد.

برای مطالعه این دستورالعمل روی اینجا کلیک کنید.

توصیه می شود که برای طراحی یا حتی بازطراحی سایت خود، حتما نکات UX که گوگل به آنها اشاره دارد را رعایت کنید.

تجربه کاربری (UX) از اولین روزهای شروع به کار موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است، اما مورد بعدی موردی است که تاریخچه پر فراز و نشیبی دارد. کلمات کلیدی میدان اصلی نبرد بین سئو کلاه سیاه و موتورهای جستجو هستند.

تحقیق کلمات کلیدی

اگر از یک متخصص سئو در سال 2009 و در سال 2021 درباره استفاده صحیح از کلمات کلیدی بپرسید، مسلما جواب بسیار متفاوتی می شنوید.

کلمات کلیدی زمانی ابزار اصلی برای فریب دادن الگوریتم های گوگل بودند و همین موضوع باعث تغییرات بسیاری در الگوریتم ها در طول این سالها بوده است.

تکنیک های قدیمی استفاده از کلمات کلیدی یعنی انتخاب چند کلمه و قرارگیری آنها در هرجایی که می شود! امروز در سال 1400 (2021) کاربردی ندارد. موتور جستجوی گوگل به استفاده از کلمات کلیدی حساس است و مثل قبل به آن نگاه نمی کند.

در عوض چه کار می کند؟ مجموعه کاملی از سیگنال ها را در اطراف عبارات و کلمات خاص در نظر می گیرد تا تعیین کند که آیا از آنها به طور مناسب و با در نظر گرفتن نیازهای کاربر استفاده شده است یا خیر.

توصیه می کنم نگاهی به این ویدیو 10 دقیقه ای بیاندازید : کلمه کلیدی چرا انقدر مهمه؟

“کلمات کلیدی” دیگر به یکی دو کلمه اشاره نمی کند، بلکه کل اصطلاحاتی که در یک حوزه خاص استفاده می شود را دربر می گیرد.

تکنیک هایی که برای استفاده از کلمات کلیدی می توان به آن اشاره کرد شامل استفاده از دامنه گسترده ای از کلمات، استفاده طبیعی از آنها در محتوا و اطمینان از تناسب آنها با موضوع متن است.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در کمپین های سئو نقش بسیار مهمی دارند. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد مانند Ahrefs و SEMRush. با استفاده از این نوع ابزارها می توان روند کلمات کلیدی، میزان سختی آنها و محبوبیت آنها را هم به طور کامل تجزیه و تحلیل کرد.

در سئو سال 2021، تحقیق در مورد کلمات کلیدی هنوز هم مهم است اما به زمان و ابزار نیاز دارد. این بخشی از یک استراتژی بزرگتر به نام استراتژی تولید محتواست.

تمرکز بر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از مهمترین عوامل سئو کلاه سفید است. به بازاریابی محتوا به چشم روشی نگاه کنید که بوسیله آن می توانید اعتبار و قدرت محتوای خود را به شدت افزایش دهید. بازاریابی محتوا یک استراتژی است که خوراک وبلاگ نویسان است و یکی از تکنیک هایی است که مبتدیان سئو اغلب از آن غافل می شوند.

بازاریابی محتوا یا Content marketing به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سفید، شامل روش هایی است که شما می توانید با بکاربستن آن در استراتژی سایت خود محتوای باکیفیت را در معرض دید کاربران (و احتمالا مشتری ها) خود قرار دهید. این کار می تواند با به اشتراک گذاشتن از طریق شبکه های اجتماعی، لینک دهی داخلی ، انتشار در سایت های معتبر یا ارسال از طریق ایمیل انجام شود.

روشی که برای انجام همه اینها وجود دارد که البته مبتنی بر سئو هم نیست، تمرکز بر یافتن مخاطب مناسب است. با محتوای عالی و پیدا کردن کلمه کلیدی شروع کنید، البته محتوایی که تولید می کنید باید خیلی ارزشمند باشد. برای تولید محتوای خود در شبکه های اجتماعی یک فرایند یا تقویم انتشار ایجاد کنید و به این فکر کنید که محتوایتان به درد کسی بخورد.

بازاریابی محتوا

روی تولید محتوای حوزه ای که تخصص دارید و بلد هستید، تمرکز کنید تا بتوانید خود را به عنوان یک مرجع در آن حوزه معرفی کنید. با افرادی که محتوای شما را می توانند تبلیغ کنند ارتباط برقرار کنید تا بتوانید محتوایتان را در سطح وب پخش کنید. در اینصورت ارتباطات شما هم بیشتر و بیشتر می شود و متقابلاً وقتی آنها تقاضای کمک می کنند می توانید به آنها کمک کنید.

در یک بازاریابی محتوای خوب همه چیز در روابط خلاصه می شود و اگر درست انجام شود، می تواند زمینه ساز همکاری های بلندمدت باشد.

استفاده از کدهای Schema

گوگل الگوریتم های قدرتمندی دارد که به بسیاری از فاکتورها و عوامل بستگی دارند، اما جادو نیستند. نحوه کارکردشان با خواندن کدهاست و ممکن است در درک محتوا یا حتی گاهی اوقات در خواندن متن هم با مشکل روبرو شوند.

کدهای Schema یا Schema Markupها  روشی برای ساختن یک سری داده ها در وب سایت شما است تا گوگل اطلاعات بیشتری در مورد محتوای ارائه شده در سایت شما بگیرد. این کدها چیزی فراتر از تگ های متا و تگ های عنوان است.

به عنوان مثال می توانید مستقیم به گوگل بگویید که در محتوایی که در این صفحه می بینی، یک دستور العمل آشپزی یا یک ویدیو یا نوع خاصی از داده (متن،صوت و…) وجود دارد.

یا مثلا با استفاده از این کدها می توانید از یک سری متاها استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهد که کدام اکانت فیس بوک و توییتر به کسب و کار شما مربوط است.

Schema Markup یا داده های ساختاریافته، به شما یک مزیت نسبت به هرکسی که از آن در سایت خود استفاده نمی کند می دهد. گوگل کارشناسان سئو را به استفاده از این اسکیماها ترغیب می کند و راهنمای جامعی در مورد نحوه و زمان استفاده از آن منتشر کرده است.

برای مطالعه راهنمای استفاده از کدهای اسکیما روی اینجا کلیک کنید.

استفاده از کدهای اسکیما

از آنجا که گوگل کدهای اسکیما را در نتایج جستجو یا SERP بیشتر از قبل نمایش می دهد، استفاده از آنها در سایت فوق العاده اهمیت دارد. با استفاده از اسکیما، شانس بسیار بیشتری برای کلیک و انتخاب شدن در نتایج SERP خواهید داشت.

و اما در تکنیک آخر، به بررسی لینک سازی می پردازیم که بی نهایت مهم است.

لینک سازی باکیفیت

لینک سازی چیست؟ لینک سازی یکی از حساس ترین فرایندها در سئو کلاه سفید است. لینک ها اهمیت فوق العاده ای دارند و سایتی که هیچ لینکی ندارد یا لینک سازی ضعیفی دارد، مسلما کار خیلی سختی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو دارد. در عین حال، زیاده روی در لینک سازی هم دردسرساز است.

آنچه باعث می شود استراتژی لینک گرفتن سایت “کلاه سفید” شود، لینک دادن طبیعی وب سایت های واقعی است که حوزه کاری شان مربوط به وب سایت شما باشد. این نوع لینک های طبیعی، انکرتکست های متفاوتی دارند و به مرور زمان برای سایت شما ساخته می شوند.

مسلما این نوع لینک دادن به سایت شما، کار زمان بری است و ساده نیست. شما باید ایمیل های زیادی را برای سایت های مختلف ارسال کنید تا به شما اعتماد کنند و لینک دهند.

هیچ کسی نمی گوید که سئو کلاه سفید آسان است، اما نتیجه نهایی آن مسلما رشد طبیعی سایت است.

مسلما اگر تیم خوبی از نویسندگان داشته باشید و بتوانید به طور طبیعی با سایت های مختلف ارتباط برقرار کنید و لینک بگیرید، این نوع سئو جواب خواهد داد.

با سئو کلاه سفید، آینده سایت تان را تضمین کنید

نکته مهم در مورد استفاده از استراتژی های سئو White Hat یا سئو کلاه سفید، این است که چطور از آنها استفاده می کنید. اکثر تکنیک های سئو کلاه سیاه در طولانی مدت جریمه می شوند، حتی وقتی موتورهای جستجو دقیقاً نحوه کار آنها را نمی فهمند. آنها فقط می توانند نتایجی که براساس جستجو و رفتار کاربران منطقی نیست را به عنوان سئو کلاه سیاه تلقی کرده و رتبه را از آنها بگیرند.

با تمرکز بر کیفیت و تجربه کاربری، مطمئن می شوید که کار شما اصولی است و با آپدیت الگوریتم های گوگل هم لطمه ای به بازدید سایت تان نخواهد خورد. محتوای با کیفیت، کلمات کلیدی، لینک ها و تجربه کاربری همراه با سئو محلی، استفاده از کدهای اسیکما و رعایت ریسپانسیو سایت، همه و همه کمک می کنند که استراتژی سئو کلاه سفید خود را به درستی اجرا کرده و در آینده نزدیک جواب بکارگیری آن را از طریق افزایش بازدید و ترافیک سایت بگیرید.

سوالات متداول : 

سئو کلاه سفید چیست؟

یکی از انواع سئو، سئو کلاه سفید است. این نوع سفید بر مبنای عواملی است که کاملا منطبق بر دستورالعمل های موتورهای جستجو مثل گوگل است. در این نوع سئو، هیچ کار خلاف قاعده و اصولی انجام نمی شود و معمولا زمان نتیجه گرفتن از آن طولانی مدت است.

فرق سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید مبتنی بر اصول و قواعد است اما سئو کلاه سیاه خارج از قواعد موتورهای جستجو کار می کند و سعی می کند با تکنیک های مختلف آنها را دور بزند.

سئو کلاه سفید شامل چه تکنیک هایی است؟

در سئو کلاه سفید، محتوا حرف اول را می زند. تولیدمحتوای کاربرپسند که نیت کاربر را برطرف کند و او را به هدفش از جستجو برساند در اولویت است. فاکتورهایی مثل تجربه کاربری، ریسپانسیو بودن سایت، سئو محلی، کدهای اسکیما و … هم از عواملی هستند که در این نوع سئو اهمیت دارند.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=1752
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد سئو کلاه سفید چیست؟ طبق اصول گوگل عمل کنید (+درسنامه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. واقعا مقاله کاملی بود
    خیلی ممنون از شما 🙏
    شنیدم تدریس هم دارید، اگر توی سایت هم اطلاع رسانی کنید ممنون میشم تشکر

    72

  2. سلام جناب کیانی
    خیلی ممنون از مقاله خوبتون، فوق العاده بود
    انشاالله روز یکشنبه هفته آینده در خدمتتون هستیم
    تشکر

    69

    1. خواهش میکنم
      خیلی خوشحالم که مفید بوده براتون
      در آینده نزدیک PDF هم به صورت دانلودی در صفحه مقالات قرار میگیره

      لایک